söndag 3 januari 2016

Fotoalbum med ballerina

Jag fick en beställning på ett fotoalbum som skulle bli en julklapp till en 13-årig tjej som älskar att dansa! Jag hade gott om ideér och provgjorde några olika pappersmallar innan jag blev nöjd med funktionen på albumet. 


Jag hade dessa fina papper i svart och turkost och guld blev så snyggt till dessa. Bakgrunden till vänster är gjord med en stencil från Tim Holtz som jag sprayade på i svart. Balettbilden kommer från internet och jag gjorde en bildöverföring av den på ett 300grams akvarellpapper som jag preparerat med genomskinlig "färg" Papperna kommer från K-design och är från kollektionen 'Spring Fling',


Den vita sidan här i mitten är den som ska bli framsidan på minialbumet.






Tagsen på insidan och guldramen kommer från Heidi Swapp och det gör även stämplarna Fabulous och Sweet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar