torsdag 21 april 2016

Sleeping Beauty

Vi hade en trevlig scrapträff med scrapklubben med middag och pyssel hela dan för två helger sedan. Vid vårt bord gjorde vi en scraplift från en layout som vi tyckte var snygg. Jag trodde jag var färdig med den men efter att ha varit på Stockholm Hobby and Craft event i helgen, så la jag till lite mer. Då köpte jag blommorna, och sen använde jag min nya die till blombladen och jag har även köpt bokstäverna och guld och silverprickig washitejp. Den köpte jag av Sirap i Paris. Alla butikerna hade så mycket FINT!


Bakgrunden är gjord på Pions Palette. Pion white II. Jag vet inte om jag är så sugen på att ha vanlig cardstock som bakgrunder längre sedan jag provat palette. Den har så mycket liv i sig! Fotot är på Anton som låtsades sova bland vassruggarna på stranden vid den fjällstuga vi brukar hyra. Fotot togs i oktober och det är rejält med frost i grästuvorna.


Stencilen med strålarna är från Tim Holtz och textmasken är från Panduro. Jag har målat med akvarellfärg på bakgrunden. Några av papperna är från gamla böcker  och diverse spillbitar. Den snygga blad -dien kommer från Cherry Lynn Designs och heter Olive branches.

2 kommentarer:

  1. Åh vilken fantastiskt LO.. helt ljuvlig.
    Är såå synd du inet kommer till Piteå.. kommer sakna dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag kommer att vara så avundsjuk på er som är där. Kram då dig!!

      Radera